Pages - Menu

KEKAL BERTENAGA DAN AWET MUDA

KEKAL BERTENAGA DAN AWET MUDA

Setiap induvidu memang memerlukan tenaga ,mementingkan kesihatan dan kecantikan setiap hari.
ESP -Soy Protein Isolate Powder adalah yang terbaik untuk mereka yang mengutamakan kesihatan dan kecantikan.
ESP Shaklee merupakan protein yang berasaskan kacang soya.ESP di uji denagan kajian klinikal yang sangat komprehensif dan ekstensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi untuk di hasilkan.Kacang Soya yang di gunakan oleh Shaklee mengandungi "non-GMO"(Non -Genetically Modified Organism) ia di proses dengan air pada kadar suhu yang rendah.Jika di bandingkan dengan produk soya  yang lain,proses membasuh kacang soya menggunakan alkohol.Alkohol memusnahkan kandungan insoflavones yang bermanfaat pada kesihatan malah boleh menyebabkan pencemaran dari bahan-bahan kimia yang di gunakan.Kandungan insoflavones dan daidzein merupakan kompenan penting dalam mencegah kanser,seperti kanser payudara,kanser prostat dan cegah gejala menopause.
ESP mengandungi 9 asid amino yang penting untuk tubuh manusia,ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.


                Satu hidangan ESP Shaklee bersamaan 2 kali ganda daging,4 kali ganda telur,
                12 kali ganda susu rendah lemak,tiada kolestrol,tiada asid uric dan sangat mudah
                diserap oleh tubuh manusia.

Kepentingan Protein:
Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia.Ia juga merangsang fungsi psikologi.Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit,masalah lebihan air yang tinggi dalam badan,kehilangan kepejalan otot,membantut pertumbuhan,masalah penghadaman,masalah penghasilan darah dan hormon dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ seterusnya membawa kepada kematian.


 BANYAK KEBAIKKAN DAN MANFAAT ESP;

  1. Wanita ingin hamil atau plan nak pregnent:ESP memelihara dan memulihkan rahim kita.
  2. Wanita mengandung:ESP menguatkan rahim dan membantu pembentukan fetus dengan baik,protein memang diperlukan untuk tumbesaran bayi.
  3. Stabilkan hormon:ESP mengandungi kacang soya yang kaya insoflavones,ia bantu memulihkan hormon wanita ketika kedatangan haid, keluarkan darah kotor dan gantikan protein yang di perlukan.
  4. Sesiapa yang nak diet:ESP buat kita rasa kenyang,jadi tak laasyik nak makan je.
  5. Kekal sihat:ESP pelengkap nutrin dalam badan,apabila semua mencukupi,InshaaAllah boleh melawan penyakit.
  6. Untuk yang berpuasa:ESP dapat membekalkan tenaga sepanjang berpuasa.
  7. Pengidap kencing manis:ESP sesuai kerana kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39 sahaja.
  8. Memulihkan fungsi prostat lelaki:Ganistein yang terkandung dalam kacang soya telah di buktikan mempunyai keupayaan bagi mencegah pertumbuhan dan menghalang sel kanser dari merebak.Ia berfungsi memusnahkan radikal-radikal bebas dalam sel-sel tubuh kita sebelum radikal bebas sempat bermutasi daripada DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser.Ia melindungi Prostat.
  9. Meningkatkan fungsi hormon wanita:ramuan yang terdiri dari kacang soya kaya dengan insoflavones membantu mengurangkan paras kolestrol dalam darah serta dapat mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.Ia juga mencegah gejala 'hot flashes"sebelum menopause dan membantu mencegah kanser serta anemia.
  10. Untuk kecantikan:Ramuan utama ESP adalah kacang soya,kajian saintis telah membuktikan lecithin dalam soya dapat melancarkan peredaran darah ,menyah toksin bahan buangan sel dan lain-lain.Fungsi lecithin soya dapat membantu melembapkan proses rambut beruban,menyelesai masalah pigmentasi,kedutan dan kulit berjeragat.









Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma,boleh hubungi saya melalui:
call,pm@ wssp 019-9367702.

No comments:

Post a Comment

♥ Copyright © Norizan Ishak | All Rights Reserved | Design by Pawona Kreatif