Pages - Menu

Tips atasi alahan/alergi/ekzema si manja.

Apakah yang dimaksudkan alahan/alergi/ekzema?

Alahan/alergi/ekzema ini adalah reaksi sistem imun terhadap sesuatu yang di anggap berbahaya oleh tubuh,walaupun sebenarnya tidak.Apabila sistem imun bertindak secara keterlaluan terhadap persekitaran seperti habuk,debunga,makanan,haiwan peliharaan,hama dan sebagainya.
Alergi ini hanya berkesan kepada orang yang memiliki alergi itu.Pada orang lain,alergi tersebut tidak akan memberi kesan kerana sistem imunnya yang kuat.

Saat pertama kali mengalami masalah alergi tubuh akan bertindakbalas melalui antibodi kerana menganggap ianya sesuatu yang berbahaya.Hal ini akan menyebabkan gejala-gejala alergi.


Ciri-ciri penyakit alergi/ekzema kulit dan tanda-tanda yang di alami: 










KULIT KERING
Kulit yang kering terjadi kerana terdapat banyak faktor mempengaruhi dan di sertakan dengan gatal dan cracking.Kulit kering ini terjadi di kawasan kaki,lengan,siku,leher dan kawasan perut.

DERMATITIS
Alergi Dermatitis adalah digunakan untuk menggambarkan keradangan yang terjadi pada kulit. Gejala dari keradangan kulit dermatitis ditandai dengan munculnya ruam kemerahan yang di sertai rasa gatal yang tidak dapat ditahan.

GATAL-GATAL
Penyakit kulit yang menimbulkan gatal ini mengangkat bekas pada kulit,sering muncul bercak-bercak kemerahan dan rasa sakit apabila tersentuh.Gejala ini sering muncul disebabkan oleh reaksi negatif terhadap ubat atau alergan.

Simptom biasa dikaitkan dengan alahan/alergi/ekzema termasuk:
-bersin                              -ruam gatal-gatal
-bunyi weezing                -bengkak
-sakit sinus                       -mata gatal,telinga,bibir,tekak dan mulut
-hidung berair                  -susah nafas
-batuk                              -sakit,muntah,cirit-birit
-keluar banyak rembesan dari hidung dan saluran pernafasan

Cara yang selamat untuk kanak -kanak mengatasi alergi adalah dengan menguatkan antibodi,
amalkan pengambilan suplemen yang boleh membantu meningkatkan SISTEM IMUN.



                                                                      TESTIMONI













OMEGA GUARD
Kulit yang sensitif dan kering menyebabkan terasa gatal,boleh menyebabkan penghidap akan menggaru.Omega guard membantu untuk kekalkan kelembapan kepada kulit.Omega guard berfungsi menguatkan membran sel mencegah keradangan kulit dan mengurangkan kegatalan.

MEAL SHAKES
Membantu membaikpulih sel-sel badan agar sihat dan sempurna,menghasilkan sel yang lebih sihat dan normal.Meal shakes dilengkapi dengan multivitamin,protein,kalsium dan serat ,boleh di ambil      oleh kanak-kanak yang berumur setahun hingga dewasa.Meal shakes sumber daripada susu lembu.

CHEWABLE VITA-C PLUS
Adalah sumber terpenting bagi mengatasi masalah alahan/alergi.Ini kerana ketika badan diserang penyakit alahan,badan akan membebaskan bahan kimia yang di kenali sebagai histamine.Histamine    ini menyebabkan tubuh di serang ruam,gatal-gatal,bersin dan sebagai penyakit alahan sekunder yang lain.Vitamin C akan membantu untuk mengawal penghasilan histamine di dalam badan kerana ia bertindak balas sebagai anti- histamine.Vitamin C juga membantu menguatkan sistem imun tubuh badan dan mempercepatkan penyembuhan tisu.

HERBAL BLEND
Diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi (horse chesnut,bunga yarrow,daun saga dan juga rosemary)
Telah di uji secara klinikal bagi melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah seperti tumit,lutut dan siku.Herbal blend tidak berminyak,ianya dingin dan bermentol.
Sesuai digunakan oleh bayi,kanak-kanak mahupun dewasa.
Mudah meresap ke dalam kulit kita dan yang penting bebas daripada paraben.



                                     

2 comments:

♥ Copyright © Norizan Ishak | All Rights Reserved | Design by Pawona Kreatif