Pages - Menu

Tips Kekalkan Rambut Sihat-Vitamin Shaklee

Rambut yang sihat ada 3 fasa;

  1. Anegan - fasa pertumbuhan
  2. Catagen - fasa memanjang
  3. Telogen - fasa berehat


Faktor mempengaruhi rambut gugur,kelemumur,rambut rosak adalah;

  • Mewarna rambut,kerintingkan rambut atau meluruskan rambut-proses ini menyebabkan kerosakkan pada kutikel rambut serta kerosakan ikatan protein pada rambut dan menjadikan stukturnya lemah boleh mengundang kemunculan kelumumur.
  • Kepanasan suhu daripada alat pengering rambut,pengerinting dan pelurus rambut yang menggunakan suhu terlalu tinggi dan kerap menyebabkan kerosakan dan menghilangkan kelembapan rambut.
  • Menyikat rambut terlalu kuat dan kerap boleh menyebabkan kecederaan pada kulit kepala serta mengalami keguguran rambut.
  • Penurunan Estrogen selepas bersalin - perkara ini menyebabkan akar rambut longgar dan rambut mudah gugur.
  • Stress - Stress menyebabkan sekatan saluran darah berlaku menyebabkan nutrin sukar di salurkan kepada rambut,untuk mengatasi stress B-Complex perlu di ambil.
  •  Pengambilan makanan segera - nutrin yang tidak mencukupi  daripada sumber zinc,zat besi,protien dan lain-lain menyebabkan rambut kusam dan gugur.
  • Bahan kimia dalam produk rambut - kebanyakkan syampu di pasaran mengandungi bahan kimia yang merbahaya menyebabkan rambut rosak.Cara iklan yang mempengaruhi dan harga murah, ramai yang akan menghadapi masalah rambut rosak.





Keguguran rambut bermula pada usia 20an dan 30an.Bagi wanita akan mengalaminya lebih ketara terutama selepas menopause.Ia di kenali sebagai "androgeneic alopecia" bagi wanita manakala bagi lelaki pula di kenali "male-pattern baldness"

  
                        RAWATAN UNTUK RAMBUT GUGUR @ BERKELUMUMUR 


 
                                       Ambil Nutrisi Penting Untuk Kesihatan Rambut
1. ESP - Membekalkan protein asas bagi rambut sihat,cantik,bermaya dan lebat.
              Rambut kita terdiri daripada kurang 97% protein.19 daripada 22 jenis asid amino yang                         membentuk rambut,rambut kita bergantung sepenuhnya kepada kualiti protein yang telah                     kita ambil.
              Apabila protein yang berkualiti tidak mencukupi,rambut kita akan menghadapi kerosakan                   seperti kering,retak,bercabang,rapuh dan tidak bermaya.
2. B-COMPLEX - Dikenali sebagai vitamin kecantikan dan anti stress.Untuk penjagaan rambut yang                                 asas,wajib mengambil B-Complex kerana ia membantu membentuk rambut yang                                 sihat,pertumbuhan rambut kadar yang rata,membantu mengekalkan warna rambut                                 serta mencegah rambut  beruban.
3.VITA-LEA - Untuk mengatasi masalah kekurangan zat, multivitamin dan mineral.





                                                              

                                                                     TESTIMONI









                                 Hubungi saya untuk konsultasi vitamin percuma dan 
                                 pesanan vitamin anda;

No comments:

Post a Comment

♥ Copyright © Norizan Ishak | All Rights Reserved | Design by Pawona Kreatif