Pages - Menu

Tips Kecantikan Anti Aging~Collagen Powder Shaklee


Setiap individu sukakan kecantikan.Kolagen penting untuk  kelihatan muda dan melambatkan proses penuaan.Semakin berusia,kolagen akan berkurangan dalam badan,kedutan pada kulit kita akan bertambah seperti di tepi mata,tangan dan kaki.
Ketika berusia 20an ,kolagen banyak didalam badan kita,oleh itu struktur kulit tegang dan cantik.
Ketika berusia 30an mula kelihatan kita kekurangan kolagen,tisu akan mula longgar dan nampak fine line.
Ketika berusia 40an,kulit lebih nampak berusia dan akan ada pigmentation.
Ketika berusia 50an pula,kolagen akan sangat sedikit dan penuaan akan lebih kelihatan .Pada usia begini digalakkan mengambil kolagen segera untuk mengelak penurunan kolagen yang drastik.


Apa itu Shaklee Collagen Powder ?
Shaklee collagen powder adalah supplemen kolagen yang unggul,mengandungi 4,000 mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah)proprietari,sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik Ikan Merah.Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular,sekitar 1,000 Dalton(berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.




7 Ramuan Utama dan Fungsinya

  • Kolagen Dari Sisik Ikan Merah ~ Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan.
  • Ekstrak Biji Camellia Japonica ~ Biji Camellia japonica terdiri dari asid oleik ,satu emolien dan pelembap kulit yang hebat,dan isoflavon,antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.
  • Ekstrak Pfaffia ~ Pfaffia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil,apabila di gabungkan dengan ekstrak biji Camilla japonica,membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic.Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak,asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut,lembap dan licin.
  • Elastin From Kolagen Ikan ~ Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik.Kolagen ikan mengandungi elastin  yang  berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang ,anjal dan elastik.
  • Vitamin C dan Vitamin B ~ Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita.                                                                                       Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat,lemak dan protin untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen didalam sel.
  • Ekstrak Kekerang ~ Glucosamine ekstrak  kekerang adalah penting didalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidak selesaan mata 
  • Lactobacillus Acidophilus ~ Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


Manfaat Utama;
Semakin kita menua,tubuh kita menghasilkan semakin sikit dan semakin kurang kolagen,mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garis halus,disamping kulit yang semakin kendur.Umur bukanlah hanya satu faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen didalam tubuh kita.Kerosakkan  kolagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari,radikal bebas di udara,air dan nutrisi,merokok dll.Justeru itu,Shaklee Collagen Powder,mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut-kedut.

Tampak Lebih Muda.
  • Kolagen juga bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula.
  • Kuku akan menjadi lebih kuat,bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.
  • Kulit akan kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik.Kulit juga akan sembuh dengan cepat dan ini akan membantu mengurangkan parut.
Rasa Lebih Muda.
  • Kolagen adalah sama penting untuk tulang seperti juga tulang perlukan kalsium.Kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh.
  • Kolagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran disendi-sendi.
  • Baik untuk mata.Kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • Memastikan otak sentiasa sihat.Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen.Adalah penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda anda tetap berkeadaan baik semakin anda menua.











                                       Hubungi Izan untuk mendapatkan suplemen Shaklee 
                                      serta khidmat nasihat  



No comments:

Post a Comment

♥ Copyright © Norizan Ishak | All Rights Reserved | Design by Pawona Kreatif